شهادت شهید هنیئه؛ زمینه‌ساز فروپاشی رژیم صهیونیستی / ترور شخصیتی و به فراموشی سپردن عاشورا، دو راهبرد امویان پس از عاشورا

0

آیت‌الله رجبی، ظهر امروز، در جمع خواهران شرکت‌کننده در طرح ولایت بسیج دانشجویی:

بدون شک شهادت شهید عزیز اسماعيل هنية، موجب زنده تر شدن جبهه مقاومت و غزه خواهد شد و ان‌شاءالله زمینه ساز فروپاشی سریع‌تر رژیم صهیونسیتی را به دنبال خواهد داشت. ان‌شاءالله خونخواهی و مجازات سختی که رهبر معظم انقلاب فرمودند هرچه زودتر محقق شود.
نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س)، نقشی بسیار مهم، سرنوشت ساز و الگو برای امت اسلامی است که اگر اقدامات ایشان نبود، اهداف قیام و شهادت اباعبدالله (ع) محقق نمی‌شد.

دشمن پس از جریان عاشورا کار را خاتمه یافته تلقی نمی‌کرد، بلکه برنامه‌اش این بود که عاشورا ابتر بماند. این برنامه از دو طریق پیگیری می شد:

یک. ترور شخصیتی و وارونه‌سازی حقیقت جبهه حق: آنها به‌خوبی فهمدیند که اگر حقیقت عاشورا فاش می‌شد، نظام اموی هیچ پایداری و دوامی نخواهد داشت. لذا سعی در تحریف داشتند و حرکت امام حسین علیه‌السّلام را خروج بر خلیفۀ رسول الله (ص) روایت کردند و عمل یزید را یک عکس‌العمل مشروع معرفی کردند. عنوان بغی و گردن‌کشی بر خلیفۀ مسلمین یکی از جرم‌های سنگینی بود که می‌خواستند با تبلیغات به سیدالشهداء (ع) نسبت دهند.

این طراحی توسط زینب کبری (س) و امام زین‌العابدین (ع) خنثی شد و خطبه‌های این دو بزرگوار کاملا توطئه را برملا کرد. این دو بزرگوار بهترین برنامه‌ریزی‌ها را کردند و سخنرانی‌هایشان در کوفه و شام پایه‌های نظام اموی را متزلزل کرد.

این جهاد تبیین و روشنگری تا پایان عمر شریف امام سجاد علیه السّلام ادامه داشت، گریه‌های ایشان، یادآوری و روایت‌های مکرر ایشان در موسم اجتماع مسلمین در حج و … سبب شد واقعیت کربلا آن‌گونه که هست به تمام امت اسلامی برسد. تا آنجا که ایشان از شاعران، حتی شاعران درباری که درباره سیدالشهداء شعر می‌گفتند حمایت می‌کردند تا با زبان هنر هم این پیام نشر پیدا کند.

توطئه دوم به فراموشی سپردن حادثه کربلا بود. اینکه امام سجاد (ع) هرگاه آبی می‌دید گریه می‌کرد، حیوانی ذبح می‌شد گریه می‌کرد و ذکر مصیبت می‌کرد، این گریه‌ها ادامه برنامه زنده نگه‌داشتن حادثۀ عاشورا بود.

ائمۀ بعدی هم مسیر ایشان را ادامه دادند. امام باقر (ع) هزینه‌ای تعیین کردند که هر سال در صحرای منا برای اباعبدالله الحسین (ع) اقامه عزا شود. توصیۀ امام رضا (ع) به ابن‌الشبیب برای اینکه در هر مصیبتی بر سیدالشهداء (ع) گریه کند هم در این راستا بود.

بنابراین امام سجاد علیه السّلام هم آن ترور شخصیتی را خنثی کرد و هم برای گسترش و احیای عاشورا برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

این دو ماموریت حضرت سجاد علیه السّلام برای ما الهام بخش است. وظیفه یکایک ما این است که عاشورا زنده باشد. نقطه اوج نهضت امام (ره) با عزاداری‌های امام حسین (ع) بود.

جبهه‌های ما سراسر با عشق و یاد امام حسین علیه السلام عجین بود. مدافعان حرم نیز با عشق با این راه به میدان آمدند و آن افتخارها را آفریدند. بنابراین زنده نگه داشتن نهضت عاشورا، جلوی تحریف‌ها و انحراف‌ها را می‌گیرد.

نظر خود را وارد کنید