حضور مردم در صحنه باعث حل شدن بسیاری از مشکلات می‌شود/ عبور از گردنه‌های سخت در گرو تبعیت از ولایت و حضور مردم است

آیت‌الله رجبی در دیدار جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در سخنانی گفت: برای اینکه بتوانیم همواره در برابر چالش‌ها و بحران‌هایی که از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در جامعه به وجود می‌آید مقاومت کنیم باید در کنار توجه به فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی مردم نیز همواره در صحنه‌های گوناگون انقلاب حضور داشته باشند.

0

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وی افزود: قرآن کریم در سوره مبارکه انفال آیه62 می‌فرماید”وَإِن یریدوا أَن یخدَعوكَ فَإِنَّ حَسبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذی أَیدَكَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنینَ” ما اگر بخواهیم این مسیر را به خوبی بپماییم باید همان‌گونه که از آغاز نهضت اسلامی به امام راحل(ره) و بعد از ایشان به مقام معظم رهبری گوش فرا دادیم امروز نیز باید پیرو ولایت باشیم و مردم نیز هم‌چون گذشته در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند تا بتوانیم از همه گردنه‌های سخت عبور کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: بیانات رهبری معظم انقلاب برای حوزه و دانشگاه حقیقتا راهگشاست. وجود ولایت درکشور و مملکت ما یک نعمت بزرگ الهی است که لازم است هر روز برای آن سجده شکر به جا آوریم چرا که امروزه هم دوستان و هم دشمنان این کشور و این انقلاب اذعان دارند که پشت سر گذاشتن مشکلات کشور مرهون رهبری حکیمانه ایشان است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: پای کار بودن مردم بسیار موثر است که اگر نبود بسیاری از این مشکلات امروزه حل نمی‌شد، علامه مصباح(ره) همواره می‌فرمودند که؛ خدای جنگ با خدای تجارت و علم یکی‌ست، اگر در جنگ تحمیلی خدای متعال کمک نمی‌کرد پیروز نمی‌شدیم و امروز هم در عرصه‌های علمی و فرهنگی نیز همین‌گونه نیاز به نصرت الهی داریم.

آیت‌الله رجبی افزود: مهم این است که ما درست وظیفه خودمان را بشناسیم و برای تحقق آن به میدان بیاییم چرا که اگر وظیفه را تشخیص ندادیم و همه ظرفیت‌ها را برای تحقق آن به میدان نیاوردیم نمی‌توانیم مسیر را به خوبی طی کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید هم خودمان این‌گونه باشیم و هم نسلی که می‌خواهیم تربیت کنیم نیز این‌چنین پای کار انقلاب و نظام اسلامی باشند؛ دانشگاه فردوسی مشهد از اول انقلاب اسلامی این‌گونه بوده است و نیروهای مخلصی را تربیت کرده است.

نظر خود را وارد کنید